16 Februari

Hejsan, ni som kollar på bloggen hoppas
jag även kollar på våran hemsida, hatvaos.se.  När jag ändå tipsar om hemsidor tycker jag ni ska kika in på http://familjehund.se/startsida/ . Där kan man lägga in sin egna hund och rösta på andras. Som ni kanske förstår handlar det om vem som är det bästa familjen hunden 2009. Det är en ny tävlig för i år, just nu leder en Cavalier king charles spaniel.

En till sak jag vill tipsa om är Härliga Hund! I nummer 1 2009 får man lära sig några enkla steg i massage. Jag tyckte det lät intressant och ropade genast på Tiger som efter några sekunder kom in rusande i rummet.  Det första steget var att lägga hunden ner och börja stryka den över hela kroppen, efter det gick vi in på rygg, nacke och hals. Förvånads värt låg Tiger kvar hela tiden och njöt i fulla drag, något att testa! Vill man veta alla steg och olika moment bör man ha Härliga Hund nummer 1 2009. Finns säkert massor av tips och idéer på Internet.

När man idag tog fram det andra numret av Härliga Hund så ser man ett bekant ansikte på framsidan. En av skådisarna i SVT:S såpa Andra Avenyn, han är med i en artikel om sin hund (såklart).  Artikeln handlar om att vissa hundar alltid kommer att ha ett dåligt rykte.  Men själv tror jag det är så lätt att en hundras får dåligt rykte, gör en hund något dum drabbas alla hundar i rasen, det spelar inte någon roll hur än snälla och söta dom än är.

Jag ska även smyga in en bild på min hund Tiger som nu är nerrakad, vi ska precis gå till en äng och dra pulka! Det är verkligen något han gillar, plus att jag slipper dra pulkan….

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0