29 JUNI

Tjenixen,
kl är nu 01.48 och jag har tagit ett beslut om att börja blogga
om Zeldas ( en portugisiskvattenhund) kull. Ja, just det kull.
Hon fick lördagen den 28 juni (igår) sin andra kull på tre stycken
valpar. Det är den kullen ni ska få följa om ni tänker följa mitt bloggande.
 
Bloggen heter ju hatvaos.blogg.se namnet kommer från uppfödarnamnet
HåTvåo, (H2O kemiska beteckningen för vatten). På bloggen kommer jag
mest skriva om valparnas utveckling ända tills dom får nya ägare. 
Det kommer finnas tillgång till länkar hör på bloggen till andra mysiga sidor 
om rasen portugisiskvattenhund. Jag kommer så klar lägga upp massor av
bilder så ni kan följa dom små liven. Kanske kommer det ett video klipp också...

Zeldas första kull kom den 4 juni 2007, i den kullen var det 4 valpar som
alla skulle bli döpta efter underklädes märken. Min familj äger en av Zeldas 
hundvalpar som hon fick i fjol, Tiger heter han ( efter märket Tiger Of Sweden).
Han är en envis hane som alltid har energi över, fast han nästan cycklat
en halv mil...

Nu kommer lite bilder på mamman Zelda och hennes valpar som hon fick igår.


                 KLICKA FÖR STÖRRE BILDER
      
Zelda                                         Alla valparna


      
     Alla valparna                                Vår Tiger




Så där ja, det var allt för mig idag. Imorgon kommer ett nytt inlägg,
men om nu inte har något att göra så är det lika bra att ny klickar er in på Rasens hemsida.
Hejdå/ Emelie

http://www.portugisisk-vattenhund.nu/

Kommentarer
Postat av: J O H A N N A

Åh vad kul med en egen sida till små pluttisarna :-)

2008-06-29 @ 11:26:39
URL: http://jorydberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0