22 Januari

Förlåt för att det inte har kommit upp några
filmer, jag lovar det kommer imorgon fredag.

Jag skriver inte så mycket, men det kanske är
därför det inte dirket är min starka sida. Jag ska
försöka skriva lite mer om vad valparna gör, men
iför sig, en bild säger mer än tusen ord... Det är
ju det man brukar säga.

Idag är valparna 12 dagar gamla och dom
växer från dag till dag, man ser nya saker och
nya beteende nästan varje dag. Ibland är det
riktigt roligt att bara sätta sig ner och studera
dom små liven. Deras läten börjar låta allt mer
starkare och nu går det rikigt snabbt för dom att
krypa fram till mammans maga och äta, man
hinner inte med med kameran.

Den här närmsta tiden blir riktigt rolig, det kommer
hända så mycket. Ögonen öppnar sig, det kan hända
när som helst. Dom sylvassa tänderna kommer
också sticka fram snart, inte skönt att var där med
fingrarna . Lite längra fram om så där en vecka
börjar dom resa sig, på sina små ben och
tar några små steg innan dom sätter sig ner
för en paus.

Dag 13 i hundarnas liv var för förra kullen en
rolig dag, då tiken öppnade sina ögon. Så vem
vet vad som väntar imorgon på bloggen...
Här lägger jag ut en bild från den förra kullen, det är
som sagt var dag 13 och tiken har öppnat sina ögon.



Imornon hörs vi igen, med mer bilder och filmer!
Vi får hoppas på att minst ett par nya ögon öppnas
och får se världen.

/ emelie fridström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0